SMB Norge
Endrer premissene for Norsk næringsliv

Små feil som kan bli dyre

Mange kreative byråer utvikler nye merkevarer, varer og tjenester, men de færreste har nok kunnskap om rettigheter, juss og varemerker når man skal velge navn og lage profil for kundene sine.

Kan du for eksempel svare på:

  • Hvordan sjekke om et navn eller logo er ledig før du leverer produktet til kunden?
  • Hvor går grensen mellom inspirasjon og plagiering i kreative prosesser?
  • Når i den kreative prosessen bør du tenke om noen andres logo eller konsepter ligner på det du lager?
  • Hva er egentlig lov når det kommer til Google Ads?

Historien er full av eksempler på reklamebyråer som har gått i typiske fallgruver, og brent av hundretusenvis av kroner på å lage logoer eller navn som allerede er tatt.

Mange har hørt om “logostriden” mellom Husfliden og Statoil eller VY mot VY, men omfanget av utfordringer gjenspeiles ikke i media. Og alt for ofte kunne konfliktene vært unngått dersom man hadde et bevisst forhold til rettigheter under den kreative prosessen.

Hvorfor bør du delta?

På frokostmøtet får du enkle sjekklister og gratisverktøy som du kan bruke i kreative prosesser for å unngå fallgruvene. Du får også kort, men svært god, innføring i begreper som varemerke, immaterielle rettigheter og annet du kan imponere kunder med at du kan. Ikke bare unngår du budsjettsmeller, men du vil skille deg fra konkurrentene og få større troverdighet i merkevareprosesser. Alt dette på en time og ett kvarter en torsdag morgen.

Frokostmøtet er gratis!

For hvem?

Dette kurset passer for deg som jobber med å hjelpe andre med reklame, visuell kommunikasjon, digital kommunikasjon, annen kommunikasjon, konseptutvikling, grafisk design eller markedsføring.

Frokostmøtet er et samarbeid mellom Patentstyret og Bryn Aarflot

 

  • 00

    dager

  • 00

    timer

  • 00

    minutter

  • 00

    sekunder

Dato

mai 06 2021

Tid

08:45 - 10:00

Mer info

Lær mer

Sted

Online event

Arrangør

Patentstyret
Lær mer
QR-kode

Kommentering er stengt