Godt verktøy er halve jobben

Wurth logo

Dersom det gamle ordtaket har noe for seg, kan medlemmene i SMB Norge virkelig se fremtiden lyst i møte. For nå har nemlig Würth inngått partneravtale, og det betyr både billigere verktøy og generelt bedre leveringsbetingelser for alle SMB Norges medlemmer.

Eivind Moland er intet mindre enn «National Key Account Manager» hos Würth, og kan love at det skal bli både enklere og mer effektivt å få jobben gjort for de tusenvis av SMB-bedriftene landet rundt som nå får muligheten til å nyte godt av verktøyleverandørens produkter.

Solid system

Vi står klar til å hjelpe deg, og den eneste grunnen til at vi finnes, er for å hjelpe deg og din bedrift med å øke verdiskapingen. Nå har vi hele 350 selgere på veien, i tillegg til våre 60 butikker landet rundt, så vi kjenner at vi er godt rustet for jobben. Det er nemlig slik at vi forsyner et helt spekter av bransjer med både vanlig håndverktøy, spesialverktøy og litt større maskiner. Produktene våre kjennetegnes av bruksverdi, sikkerhet og effektivitet, og dessuten har vi altså et svært godt utbygget leverings- og oppfølgingssystem som sørger for at kundene våre til enhver tid har alt de har behov for av verktøy. Det er viktig for oss at alle opplever at de har oss og våre servicesystemer i ryggen. Vi VET at folk er avhengig av at verktøyet og utstyret de har kjøpt av oss, faktisk fungerer. Og derfor har vi bygget ut et solid servicesystem som skal være en ekstra kvalitetsgaranti fra vår side. Det er ingen overdrivelse å si at Würth per i dag er en av markedets fremste kompetanseleverandører, og det er en betegnelse vi er stolt av, slår han fast.

Tre divisjoner

Vi har tre forskjellige divisjoner, nemlig auto, metall og bygg. Kundegruppene er bil- og karosseriverksteder, håndverkere innen tre- og metallbearbeiding, entreprenører og industri i alle størrelser.

Hva er det viktigste ut over den rene produktkvaliteten for dere?

– For det første er jo Würth noe langt mer enn produkter. Ett eksempel på det, er vår garanti om at rundt 98% av alle bestilte varer er på vei fra oss til kunden innen 24 timer. Og det kan være svært viktig for en SMB-bedrift, spesielt dersom det som ligger i forsendelsen er forretningskritisk, understreker han. For det er nettopp tilgjengelighet og leveringsdyktighet han har lyst til å trekke fram i tillegg til kvaliteten. Dessuten har de laget seg et slagord han mener sier mye om selskapets holdninger til sine kunder, nemlig «Würth ordner opp». Med det mener de at de i tillegg til selve verktøyet leverer en rekke tjenester som du som SMB-medlem nå kan stifte nærmere bekjentskap med:

Kompetanseleverandør

Vi har et helhetskonsept som består av kompetanse, support, logistikkløsninger og altså også høy kvalitet på både produkter og tjenester. Du vil raskt lære deg å sette pris på at hver eneste av våre kunder blir fulgt opp av en dedikert medarbeider. Er det noe vi har lært gjennom våre 45 år i bransjen, er det at folk setter pris på å treffe noen som kjenner dem, når de ringer og har en utfordring de trenger hjelp til – raskt.

Det betyr at dere også kjenner bransjene dere jobber innenfor ganske godt?

Ja, vi kjenner dem faktisk så godt at vi også er kjent med hvilke krav kunder og myndigheter setter til våre egne kunder, og vi vet hvordan arbeidsmiljøet ditt er og hva som gjør at hverdagen din henger sammen på et vis. Målet vårt er å bidra med alt vi kan for å gjøre det enklere for deg å gjøre en god jobb for dine egne kunder, oppsummerer Eivind Moland.

Les gjerne litt mer på Wurth sin partnerprofil