LinkedIn kan være gull verdt for din bedrift

0

Med så mange sosiale medieplattformer å velge mellom er det mange bedrifter som glemmer LinkedIn. Det kan fort være en kjempetabbe.

I skyggen av Facebook og Twitter har LinkedIn opplevd enorm vekst de siste årene, mye takket være sitt fokus på den profesjonelle delen av livet. I dag har mer enn 550 millioner laget profil på plattformen.
 

Gull verdt

Asbjørn Mitusch, som er Bedriftsforbundets interne ekspert på sosiale medier, tror mange flere norske småbedrifter kunne hatt nytte av å bli aktive brukere av LinkedIn.

– De som logger seg på LinkedIn hver dag har en ting til felles, de har først og fremst et profesjonelt fokus. Dette er folk som er på jakt etter faglig påfyll og som vil ha informasjon som er relevant for dem i deres daglige virke. Dette kan være gull verdt for deg og din bedrift

Asbjørn Mitusch

Hvorfor LinkedIn?

Mange tenker hovedsakelig på LinkedIn som en arena for nettverksbygging og jobbsøking. Mitusch mener det er en vanlig misforståelse som med fordel bør rettes opp i.

– Dette er en arena som gir bedrifter muligheten til å nå flere tusen relevante profesjonelle i Norge med budskapet ditt. Når du den ene riktige beslutningstakeren i den riktige bedriften så er det verdt utrolig mye mer for din bedrift enn at venner og bekjente av deg og dine ansatte liker Facebook-siden din

Asbjørn Mitusch

Enkle tips

Salg

Driver du B2B salg? Ved å markedsføre ditt produkt på LinkedIn kan du med enkle grep nå direkte frem til direktører, innkjøpssjefer og andre beslutningstakere over hele Norge.

Rekruttering

Konkurransen om de beste hodene er beintøff og mange vil oppleve at store kjente aktører stikker av med de beste kandidatene. Ofte kan dette skyldes manglende kunnskap om mulighetene som finnes der ute. LinkedIn kan være en ypperlig plattform for å promotere bedriften som en spennende og attraktiv arbeidsplass innenfor ditt fagfelt.

Rimelig

Sammenlignet med annen markedsføring får man svært god valuta for pengene ved å profilere seg på LinkedIn. For å lykkes krever det at du lager innhold som folk vil se. Eksempel: Bygger din bedrift hus? Da kan du enkelt sette opp et kamera og lage en 2-muinutters timelaps video som viser prosessen fra start til slutt. Du vil bli forbauset over hvor mange som kommer til å klikke på videoen.

Om Mitusch

Asbjørn Mitusch er kommunikasjonsintern i Bedriftsforbundet. Han er i ferd med å fullføre en bachelorgrad innen PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. I tillegg har han tidligere vært frilansjournalist, personlig kommunikasjonsrådgiver for stortingsrepresentant Jørund Rytman og har produsert innhold for en rekke bedrifter.

Del:

Om forfatter

admin

Legg igjen en kommentar

Facebook

BLI MEDLEM