Etter en sterk avslutning på året sørget Norges 60 største kjøpesentre for positive tall for 2019, selv om den totale veksten var noe svakere enn ventet. Det viser ferske tall fra Kvarud Analyse.  

Les også: Norsk næringspolitikk er rigget og det er de minste som taper!

Norges 60 største kjøpesentre økte sin totale omsetning med 1,7 prosent i 2019, ifølge tall fra Kvarud Analyse. Det skriver Finansavisen torsdag.

– Utviklingen i detaljhandelen generelt og også i kjøpesentrene har vært litt svakere enn forventet i 2019, sier Tore Kvarud i Kvarud Analyse til Finansavisen.

Les også: Black Friday – Hver tredje nordmann handler

Sterkt halvår

Etter et tungt første halvår kunne kjøpesentrene vise til en vekst på 2,2 prosent i tredje kvartal i fjor. I fjerde kvartal var veksten for de 60 største kjøpesentrene på 2,1 prosent.

Totalt steg omsetningen i norske kjøpesentre med 1,7 prosent til 89,9 milliarder kroner i 2019.

– Den positive utviklingen i andre halvår sørget  for at veksten i 2019 ble høyere enn i de to foregående årene, sier Kvarud til Finansavisen.

Bli medlem i SMB Norge

Thommessen: – Black Friday er noe forbanna tull!

Del:
Untitled Document