Facebook, Digital markedsføring

WEBINARSERIE: Hvordan kan bedriften bruke Facebook og Instagram til å vokse?

SMB Norge har inngått et samarbeid med Facebook som kan hjelpe småbedriftseiere med digital markedsføring

Facebook har inngått en samarbeidsavtale som i gir alle medlemsbedrifter mulighet til å lære de beste triksene for markedsføring på Facebook og Instagram fra de som kan det aller best – nemlig Facebook selv.

 

I en serien med 5 webinarer tar Facebooks egen ekspert deg igjennom det du trenger å vite for å få bedriften din til å vokse ved hjelp av de gratis verktøyene som tilbys av Facebook og Instagram. Kurset er helt gratis for SMB Norges medlemmer.

Ikke medlem enda? Finn ut hvorfor du bør melde deg inn i dag! 

Du vil få en grunnleggende forståelse av hvordan plattformene fungerer, og du vil også lære å lage effektive kampanjer og måle dem for å oppnå optimale resultater. Du trenger dermed ikke mye erfaring med digital markedsføring for å delta på disse webinarene.

Les også: Hva er SMB Norge og hvorfor eksisterer vi?

Det er imidlertid verdt å merke seg at kurset foregår på engelsk, men det vil bli god anledning til å stille spørsmål underveis hvis noe er uklart. Kurset holdes av André Assarsson, som er Facebooks kontakt til myndigheter og organisasjoner i Norden om bruk av plattformene.

Hvem passer det for?

Webinarene er til for å støtte gründere og SMBer som ikke allerede bruker digitale plattformer, eller som nettopp har begynt å øke sin tilstedeværelse på nettet.

Du vil lære om Facebook og Instagram, få et godt innblikk i hvordan du lager annonser, og hvilke verktøy som er tilgjengelige for å sikre at annonsene er relevante for kundene dine. Øktene vil også ta for seg vanlige misforståelser og gi veiledning om hvordan du kan snakke med kunder, og hvor ofte.

Hvordan kan bedriften bruke Facebook og Instagram til å vokse?

SMB Norge har inngått et samarbeid med Facebook som kan hjelpe småbedriftseiere med digital markedsføring Meld deg på

Sett av datoen


Facebook 101
Dato: 6. april – kl. 09:00 – 10:00

Introduksjon til Facebook, grunnleggende kunnskap om hvordan man kan bruke plattformen til å få bedriften til å vokse, og hvordan få suksess med organisk innhold. Hvordan bygge publikum? Hvordan lage en bedriftsside på Facebook, få den til å vokse over tid og få kontakt med nåværende og fremtidige målgrupper?


Instagram 101
Dato: 14. april – kl. 09:00 – 10:00

Introduksjon til Instagram, grunnleggende kunnskap om hvordan man kan bruke plattformen til å vokse, og hvordan få suksess med organisk innhold. Hvordan bygge publikum? Hvordan kan du få Instagram-kontoen din til å vokse over tid og få kontakt med nåværende og fremtidig publikum?


Annonser
Dato: 20. april – kl. 09:00 – 10:00

Hvordan velger du et mål? Hvor ofte skal du annonsere? Skal du ha video eller stillbilder? Skal du velge Facebook eller Instagram – eller begge deler? Alle disse spørsmålene vil bli besvart i løpet av denne økten som går gjennom det grunnleggende om annonser på Facebook og Instagram, og gir deg viktige tips om hvordan du kan sikre meningsfull effekt fra kampanjene dine.


Måling
Dato: 27. april – kl. 09:00 – 10:00

Har du noen gang lurt på om annonsene dine virkelig gir den effekten du ønsker? Ved å bruke Facebooks interne verktøy for måling kan du finne ut hva som fungerer, og hva du kan forbedre. Å måle kampanjene dine er et avgjørende trinn når du optimaliserer annonsene dine for å kunne levere meningsfylt innhold til publikum.


Sikkerhet og trygghet
Dato: 4. mai – kl. 09:00 – 10:00

Akkurat som å investere i en god lås på butikkens inngangsdør, må du sørge for at din bedrift også er trygg når du går digitalt. Denne økten går gjennom hvordan du kan forhindre sikkerhetsbrudd ved å bruke Facebooks innebygde verktøy for å være trygg – slik at du kan fokusere på å utvikle og utvide bedriften din.

Hvordan kan bedriften bruke Facebook og Instagram til å vokse?

SMB Norge har inngått et samarbeid med Facebook som kan hjelpe småbedriftseiere med digital markedsføring Meld deg på
Kanskje du også liker